کلمه ای که شاید در اولین لحظه ما را به یاد سفری دایمی به خارج از کشور بیندازد. سفری که خیلی ها می گویند سخت است اما بیشتر از همه ی سختی ها نتیجه ی خوش دارد.
خیلی ها هم که اصولا با هرگونه تغییر در وضع موجود مخالفند چون نمی توانند نتیجه ی آن را پیش بینی کنند و البته معلوم است که از نتایج احتمالا ناخوشایند آن هراس دارند و رسیدن به نتیجه ای رضایتبخش را بسیار سخت می دانند که به تلاش برایش نمی ارزد.
این روزها برای ما ایرانی ها که اعتبار گذرنامه مان تقریبا ته جدول است و جز چند کشور همسایه یا دارای رابطه خوب ، جایی دیگر به این آسانی ها راهمان نمی دهند ، آیا اصولا صحبت دراین باره معنایی دارد؟
فکر می کنم کسی که به هر دلیلی و از جمله دلایل شخصی هم بخواهد برود،آیا برایش آسان است؟ آیا می تواند مانند ایران به حداقل هایی که داشته است و خیلی ها هنوز در آرزوی آن حداقل ها هستند، برسد؟ آیا آرامش انتظارش را می کشد یا ناآرامی مداوم؟
و بالاخره اینکه؛
آیا آسمان همه جا به یک رنگ است؟؟؟
نون و سیب...ما را در سایت نون و سیب دنبال میکنید
برچسب: مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آمریکا,مهاجرت به استرالیا,مهاجرت,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به سوئد,مهاجرت به نیوزلند,مهاجرت به ایسلند,مهاجرت به دانمارک,مهاجرت به نروژ, نویسنده: بازدید: 3